6 Eylül 2014 Cumartesi

ANATÜZÜK - NÜKLEER TEHLİKEYE KARŞI BARIŞ VE ÇEVRE İÇİN SAĞLIKÇILAR DERNEĞİ ANA TÜZÜĞÜ

NÜKLEER TEHLİKEYE KARŞI BARIŞ VE ÇEVRE İÇİN SAĞLIKÇILAR DERNEĞİ
ANATÜZÜĞÜ


Madde 1: Derneğin Adı ve Merkezi
  1. Derneğin adı, “Nükleer Tehlikeye Karşı Barış ve Çevre İçin Sağlıkçılar Derneği”dir. Kısa adı “NÜSED”dir.
  2. Derneğin genel merkezi Ankara’dadır.
  3. Dernek il ve ilçelerde şubeler açabilir.
Madde 2: Derneğin Amacı
Derneğin amacı, nükleer ve bütün diğer savaşlar ve her tür silahlanma başta olmak üzere; insan sağlığına, yaşamına ve çevreye zarar veren, insanlığın geleceğini tehdit eden etken ve olaylar hakkında kamuoyunu aydınlatmak ve uyarmak; bu etken ve olaylara karşı çalışmalar yaparak insanın, çevrenin ve dünya barışının korunmasına katkıda bulunmaktır.
Madde 3: Derneğin Yapacağı İşler
NÜSED amacını gerçekleştirmek için aşağıdaki işleri yapar;
  1. Nükleer ve tüm diğer savaşlarla insan sağlığını olumsuz etkileyen faktörlerin etkilerini önlemek için bilimsel inceleme ve araştırma yapmak, yaptırmak, bu alandaki gelişmeleri izlemek.
  2. Derneğin amacına uygun olarak açık oturumlar, seminerler, konferanslar, paneller, sempozyumlar, her türlü toplantı ve gösteriler yapmak, sergiler açmak, yayınlar yapmak, yarışmalar düzenlemek, ödüller koymak.
  3. Aynı amacı taşıyan diğer kuruluşlarla işbirliği yapmak.
  4. Nükleer savaş gibi kitle kırımı silahı kullanılan savaşların halk sağlığına etkilerini ve oluşturduğu riskleri araştırmak.
  5. “International Physicians for the Prevention of Nuclear War” (IPPNW) adlı uluslararası kuruluşun üyesi olarak, bu kuruluşla yakın işbirliği yapmak ve bu kuruluşa üyelik ödentisi ödemek.
Madde 4: Üyelik Koşulları
Dernekler yasasının öngördüğü koşullara sahip, derneğin amaç ve ilkelerini benimsemiş ve bu doğrultuda çalışmayı kabul etmiş bütün sağlık çalışanları ile sağlık meslek eğitimi veren fakülte ve yüksekokulların öğrencileri üye olabilir.
Madde 5: Derneğe Girme
Üye olmak isteyenler şube bulunan yerlerde şubeye, şube bulunmayan yerlerde en yakın şubeye ya da Derneğin şubesi yoksa Genel Merkeze başvurur ve üye giriş bildirimi formunu doldurur. Şube ya da Merkez yönetim kurulları 30 gün içinde başvuruları karara bağlar ve başvuru sahibine sonucu yazılı olarak bildirilir. Üyelik başvurusu hiç bir gerekçe gösterilmeden reddedilebilir.
Şubeler üyeliğe kabul edilenleri üyelik formlarının örneği ile birlikte her ay sonunda Merkez Yönetim Kuruluna bildirirler.
Madde 6: Üyenin Hak ve Ödevleri
Dernek üyelerinin seçme ve seçilme hakları vardır. Dernek aidatı yıllık 10 YTL’dir. Aidat miktarı Merkez Yönetim Kurulunun önerisi ve Genel Kurulun kararı ile değiştirilir. Bu ödentiler, üyelikten çıkma ve çıkarılma durumunda üyeye geri ödenmez.
Madde 7: Dernekten Çıkma
Her üye ayrılma isteğini yazılı olarak bağlı bulunduğu şubeye, şube yoksa Genel Merkeze bildirmek koşuluyla dernekten ayrılabilir.
Madde 8: Üyelikten Çıkarılma
Üyelikten çıkarılma koşulları oluştuğunda, üyenin bağlı bulunduğu Şube Yönetim Kurulu, ilgili üye hakkındaki bu isteğini Merkez Yönetim Kuruluna bildirir. Bildirimde çıkarma nedenleri kanıtlarıyla gösterilir. Merkez Yönetim Kurulu, kendi görüşünü de ekleyerek bu isteğini Onur Kuruluna iletir. Merkez Yönetim Kurulu da herhangi bir üyenin dernekten çıkarılmasını isteyebilir.
Çıkarma kararını, üyenin yazılı ya da sözlü savunmasını da alarak Onur Kurulu verir. Onur Kurulunun üyelikten çıkarma kararına, ilgili üye, dernek Genel Kurulunda itiraz edebilir. Genel Kurulun kararı kesindir.
Madde 9: Üyelikten Çıkarılma Nedenleri
Üyelikten çıkarılmayı gerektiren nedenler şunlardır:
  1. Üyenin dernek amacına aykırı söz ve davranışlarda bulunması.
  2. Dernek çalışmalarını her ne şekilde olursa olsun ağır biçimde aksatmakta olması.
Madde 10: Üyeliğin Düşmesi
Aşağıdaki hallerde üyelik Genel Yönetim Kurulu’nca düşürülür;
  1. Üyenin ölmesi.
  2. Üyeliğe ilişkin yasal engellerin doğması veya üyeliğe ilişkin yasal koşulların yitirilmesi.
  3. Üyelik ödentisinin yazılı bildirime rağmen 30 gün içinde ödenmemesi.
Madde 11: Derneğin Organları
Derneğin organları şunlardır:
  1. Genel Kurul,
  2. Merkez Yönetim Kurulu,
  3. Denetleme Kurulu,
  4. Onur Kurulu.
Madde 12: Genel Kurul ve Kuruluşu
Genel Kurul, Derneğin en yetkili yüksek organıdır. Bütün üyelerden oluşur.
Madde 13: Genel Kurulun Görev ve Yetkileri
Genel Kurulun görev ve yetkileri şunlardır:
  1. Dernek organlarını seçmek (Merkez Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu ve Onur Kurulu).
  2. Dernek Tüzüğünü değiştirmek.
  3. Dernek Genel Kurulunca seçilen organların raporlarını incelemek, bu kurulları aklamak, değiştirerek kabul etmek ya da haklarında dava açmaya yetki vermek.
  4. Merkez Yönetim Kurulunca hazırlanan bütçeyi görüşüp, aynen veya değiştirerek kabul etmek.
  5. Bir sonraki dönemin yeni çalışma konularını saptamak.
  6. Derneğe gerekli taşınmaz ve taşınır malların satın alınması, satılması, ipotek edilmesi veya ipoteğin çözülmesi, bağışlanması veya devredilmesi hususlarında Merkez Yönetim Kuruluna yetki vermek.
  7. Derneğin uluslararası faaliyetlerde bulunmasına, yurt dışındaki dernek veya kuruluşlara üye olarak katılmasına veya ayrılmasına karar vermek.
  8. Derneğin federasyona katılması veya ayrılmasına karar vermek.
  9. Dernekten çıkarılan üyelerin itirazlarını incelemek ve karara bağlamak.
  10. Derneğin feshine karar vermek.
  11. Dernekler Yasası ve diğer ilgili mevzuatta Genel Kurulca yapılması belirtilen görevleri yerine getirmek, görev ve yetkisine sahiptir.
Madde 14: Genel Kurulun Olağan Toplantısı:
Genel Kurul olağan ve olağanüstü olmak üzere iki türlü toplanır. Olağan toplantılar iki yılda bir Mayıs ayı içinde yapılır. Dernek organları iki yıl için seçilirler.
Madde 15: Genel Kurulun Olağanüstü Toplantısı
Merkez Yönetim ve Denetleme kurullarının gerekli gördüğü hallerde yahut Dernek üyelerinin beşte birinin yazılı isteği üzerine Genel Kurul olağanüstü olarak toplanır. Denetleme Kurulu veya Dernek üyelerinin beşte birinin yazılı isteğine rağmen Merkez Yönetim Kurulu bir ay içinde toplantıya çağırmazsa, Dernekler Yasası’nın ilgili hükümleri uygulanır.
Madde 16: Genel Kurul Toplantısına Çağrı
Merkez Yönetim Kurulu, Dernek Tüzüğüne göre Genel Kurula katılma hakkı bulunan üyelerin listesini düzenler. Genel Kurula katılacak üyeler en az onbeş gün önceden günü, saati, yeri ve gündemi mahalli bir gazetede ya da internette duyurulmak suretiyle salt çoğunluk aranarak toplantıya çağırılır. Bu çağrıda salt çoğunluk sağlanamaması sebebiyle toplantı yapılamazsa, ikinci toplantının salt çoğunluk aranmaksızın hangi gün, saat ve yerde yapılacağı da belirtilir. İlk toplantı günü ile ikinci toplantı günü arasında bırakılacak zaman bir haftadan az olamaz.
Yukarıda belirtilen ikinci toplantı başka bir sebeple yapılamayıp geri bırakılırsa bu durum, geri bırakma sebepleri de belirtilmek suretiyle, ilk toplantı ilanının yapıldığı gazete ya da internet yoluyla ikinci kez duyurularak üyeler birinci fıkrada belirtilen esaslara göre yeniden çağrılır. İkinci toplantının yapılamayıp geri bırakılma tarihinden itibaren en geç altı ay içinde yapılması zorunludur.
Genel Kurul toplantısı bir defadan fazla geri bırakılmaz.
Madde 17: Genel Kurul Toplantısının Yeri
Genel Kurul toplantıları Dernek merkezinin bulunduğu yerden başka bir yerde yapılamaz.
Madde 18: Genel Kurul Toplantı Yeter Sayısı
Genel Kurul, Dernek Tüzüğüne göre Genel Kurula katılma hakkı bulunan üyelerin yarısından bir fazlasının katılması ile toplanır.
İlk toplantıda yeter sayı sağlanamazsa, ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz, ancak bu ikinci toplantıya katılan üye sayısı Dernek Yönetim ve Denetim kurulları üye tam sayısı toplamının iki katından az olamaz.
Madde 19: Genel Kurul Toplantısının Yapılışı
Dernek Genel Kurul toplantıları, Tüzüğün 16. maddesinde yöntemi belirtilen çağrıda bildirilen gün, saat ve yerde yapılır.
Genel Kurula katılacak üyeler, Merkez Yönetim Kurulunca düzenlenen listedeki adları karşısına imza koyarak toplantı yerine girerler.
18. maddede belirtilen tam sayı sağlanmışsa, toplantı Merkez Yönetim Kurulu Başkanı veya görevlendireceği Merkez Yönetim Kurulu üyelerinden biri tarafından açılır.
Açılıştan sonra, toplantıyı yönetmek üzere bir Divan Başkanı ve yeteri kadar Divan Başkanvekili ile Katip seçilir.
Toplantının yönetimi Genel Kurul Divan Başkanına aittir. Katip(ler) toplantı tutanağı düzenler ve Divan üyeleriyle birlikte imzalarlar. Toplantı sonunda bütün tutanak ve belgeler Merkez Yönetim Kuruluna verilir.
Madde 20: Genel Kurul Toplantısında Görüşülecek Konular
Genel Kurul toplantısında yalnız gündemde yer alan maddeler görüşülür. Ancak toplantıda hazır bulunan üyelerin onda biri tarafından görüşülmesi istenen konuların gündeme alınması zorunludur.
Madde 21: Genel Kurulda Oy Verme ve Karar Alma Usulü
Bütün dernek üyeleri Genel Kurula katılabilir ve oy kullanabilir. Tüzük değişikliği ve fesih dışındaki kararlar katılan üyelerin salt çoğunluğu ile alınır. Eşitlik halinde Divan Başkanının katıldığı taraf çoğunluğu sağlar. Dernek organlarının seçimi gizli oy açık tasnif ile yapılır.
Madde 22: Merkez Yönetim Kurulunun Kuruluşu
Merkez Yönetim Kurulu, Genel Kurulca gizli oy açık sayımla ve iki yıl içinde seçilecek 5 asil ve aynı sayıda yedek üyeden oluşur.
Madde 23: Merkez Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri
Merkez Yönetim Kurulu:
  1. Derneğin amacının gerektirdiği çalışmaları yapmak, kararlar almak ve bunları uygulamak;
  2. Derneğin bütçesini uygulamak, yeni bütçeyi tasarlamak ve kayıtları yürütmek;
  3. Dernek Genel Kurulunu olağan ve olağanüstü toplantıya çağırmak;
  4. Genel Kurul toplantılarının gündemini hazırlamak;
  5. Dernek şubelerinin açılmasına karar ve şube kurucularına yetki vermek;
  6. Derneğin çalışmalarına ilişkin Genel Kurulda alınan kararları yürütmek;
  7. Gerekli bulduğu konularda ve alanda komisyonlar, kurullar, komiteler kurmak ve kaldırmak;
  8. Derneğin iç işleyişine ve özellikle kuracağı komisyon, kurul ve komitelerin işleyişine ilişkin iç yönetmelikler hazırlamak ve yürürlüğe koymak;
  9. Dernek adına dava açmaya karar vermek, açılacak davada husumete ehil olmak;
  10. Gerektiğinde tüzük veya yasa ile kendisine verilen yetkilerin bir bölümünü Merkez Yürütme Kuruluna devretmek;
  11. Uluslararası Delegeler Kurulunu seçmek;
  12. Yasadan, tüzükten, hazırlanacak iç yönetmeliklerden ve Genel Kurul kararlarından doğan başka her türlü çalışmaları yapmak;
görev ve yetkilerine sahiptir.
Madde 24: Merkez Yönetim Kurulu Toplantıları
Merkez Yönetim Kurulu ayda bir olağan ve ayrıca Genel Başkanın veya Merkez Yönetim Kurulu üyelerinden üçünün çağrısı üzerine her zaman olağanüstü olarak toplanabilir. Merkez Yönetim Kurulu ilk toplantısında kendi arasında bir Genel Başkan, bir Genel Sekreter, bir Genel Başkan Yardımcısı, bir Genel Sekreter Yardımcısı ve bir Genel Sayman seçer. Özürsüz olarak üç ve yılda toplam altı toplantıya gelmeyen üye çekilmiş sayılır.
Madde 25: Genel Başkan ve Genel Başkan Yardımcısı
Genel Başkan, Merkez Yönetim Kurulunun başkanıdır ve Merkez Yönetim Kurulu adına Derneği temsil eder.
Genel Başkan Yardımcısı, Genel Başkana Dernek yönetiminde yardımcı olur. Genel Başkanın yokluğunda Genel Başkanın görevlerini yapar ve yetkilerini kullanır.
Madde 26: Genel Sekreter ve Genel Sekreter Yardımcısı
Genel Sekreter Derneğin bütün yönetim ve yazı işlerini yürütür. Genel Sekreter Yardımcısı, Genel Sekretere bu görevinde yardımcı olur. Genel Sekreterin yokluğunda onun görevlerini yapar ve yetkilerini kullanır.
Madde 27: Genel Sayman
Genel Sayman, Derneğin mali işlerini yürütür. Hesaplarını tutar.
Madde 28: Denetleme Kurulunun Kuruluşu ve Görevleri
Denetleme Kurulu üç asıl üç yedek üyeden oluşur. Denetleme Kurulu üyeleri Genel Kurulca seçilir. Denetleme Kurulu üyeliği için önerilen ya da aday olan üyelerden, aldıkları oy sayısına göre ilk üçü asıl, üçü yedek üye olur. Oylama gizli oy açık tasnifle yapılır. Denetleme Kurulu, Merkez Yönetim Kurulunca düzenlenen bütçe uygulamasını ve harcamaları denetler.
Denetleme Kurulu en az üç ayda bir toplanır.
Madde 29: Onur Kurulu
Onur Kurulu beş asıl ve beş yedek üyeden oluşur. Onur Kurulu üyeleri Genel Kurulca seçilir. Kendisine gönderilen üyelerin durumunu inceler ve karara bağlar.
Onur Kurulu, Merkez Yönetim Kurulu çağrısı ile toplanır. Onur Kurulu, dernekler mevzuatının ilgili hükümlerine göre çalışır.
Madde 30: Disiplin Cezaları
Onur Kurulu aşağıda sayılan disiplin cezalarını verebilir;
  1. Uyarma,
  2. Kınama,
  3. Geçici çıkarma,
  4. Üyelikten çıkarma.
Madde 31: Uluslararası Delegeler Kurulunun Kuruluşu
Uluslararası Delegeler Kurulu, IPPNW Uluslararası Konseyi toplantılarında ve öteki uluslararası toplantılarda derneği temsil etmek üzere Merkez Yönetim Kurulunca seçilir. Bu Uluslararası Kurul, bir Uluslararası Delege ve iki Uluslararası Delege Yardımcısı ile bir Uluslararası Öğrenci Delegesinden oluşur. Uluslararası Kurul üyelerinin hiçbirinin katılamadığı ya da özel uzmanlık gerektiren toplantılara katılacak temsilci, Merkez Yönetim Kurulunca belirlenir.
Uluslararası Delege, Delege Yardımcıları ve Öğrenci Delegesinin temsil giderleri örgütsel olarak karşılanır.
Madde 32: NÜSED Uluslararası Delegesinin Görev ve Yetkileri
Uluslararası Kurulun başkanı olan Uluslararası Delegenin görev ve yetkileri şunlardır:
  1. IPPNW Uluslararası Konsey toplantılarında, Derneği temsil ederek NÜSED ve IPPNW Tüzüğündeki yetkilerini kullanmak.
  2. IPPNW’nin öteki toplantılarına ve Merkez Yönetim Kurulu’nun uygun göreceği başka uluslararası toplantılara katılmak.
  3. IPPNW uluslararası etkinliklerini yakından izleyerek Derneğin uluslararası ilişki, iletişim ve yazışmalarını, Merkez Yönetim Kurulu ile işbirliği içinde yürütmek.
  4. IPPNW Genel Merkezine üç ayda bir Dernek Çalışma Raporu göndermek.
  5. Derneğin uluslararası politikalarını, Merkez Yönetim Kurulu ile işbirliği içinde belirlemek ve uygulamak.
  6. Gerektiğinde, Merkez Yönetim Kurulu toplantılarına katılmak.
Madde 33: NÜSED Uluslararası Delege Yardımcılarının Görev ve Yetkileri
Uluslararası Delege Yardımcılarının görev ve yetkileri şunlardır:
  1. Uluslararası Delege ile işbirliği içinde çalışarak, onun görevlerinin yerine getirilmesine katkıda bulunmak.
  2. Uluslararası Delegenin bulunamadığı durumlarda, iki Delege Yardımcısı arasında Merkez Yönetim Kurulunun kararıyla paylaştırılacak ve verilecek Uluslararası Delege görev ve yetkilerini kullanarak Derneği temsil etmek.
Madde 34: NÜSED Uluslararası Öğrenci Delegesinin Görev ve Yetkileri
Uluslararası Öğrenci Delegesinin görev ve yetkileri şunlardır:
  1. Uluslararası Delegenin yönetim ve yönlendiriciliğinde, IPPNW ve NÜSED’in amaç ve politikalarını tam olarak kavrayarak uluslararası düzeyde Derneği ve NÜSED’li öğrencileri temsil etmek.
  2. IPPNW Uluslararası Konsey toplantılarının öğrencilerle ilgili etkinliklerinde, IPPNW ve NÜSED Tüzüklerine göre yetkilerini kullanarak Derneği temsil etmek.
  3. IPPNW’nin öğrencilerle ilgili öteki toplantılarına ve Merkez Yönetim Kurulu’nun uygun göreceği başka uluslararası toplantılara katılmak.
  4. IPPNW uluslararası öğrenci etkinliklerini yakından izleyerek Derneğin öğrencilerle ilgili uluslararası ilişki, iletişim ve yazışmalarını, Uluslararası Delege ve Merkez Yönetim Kurulunun yönetim ve yönlendiriciliğinde yürütmek.
  5. IPPNW Genel Merkezine Uluslararası Delege yönetiminde üç ayda bir gönderilecek Dernek Çalışma Raporunun öğrencilerle ilgili bölümlerini hazırlamak.
  6. Derneğin öğrencilerle ilgili uluslararası politikalarını, Uluslararası Delege ve Merkez Yönetim Kurulu ile işbirliği içinde belirlemek ve uygulamak.
  7. Gerektiğinde, Merkez Yönetim Kurulu toplantılarına katılmak.
Madde 35: Dernek Şubelerinin Kuruluşu
Merkez Yönetim Kurulu gerekli gördüğü yerlerde şubeler açabilir.
Bu kurulca yetkili kılınan en az üç kişi tarafından şubenin açılacağı yerin bağlı bulunduğu en büyük mülki amirine yazıyla başvurulur.
Bu yazıda kurucuların adı, soyadı, baba adı, doğum yeri ve tarihi, ikametgahları ve uyruğu ile şube merkez adresinin bildirilmesi ve dernek tüzüğünden iki örnek ile yetki belgelerinin eklenmesi şarttır.
Madde 36: Şubelerin Organları
Şube organları, Şube Genel Kurulu, Şube Yönetim Kurulu ve Denetçiden ibarettir.
Madde 37: Şube Genel Kurulunun Kuruluş, Görev ve Yetkileri
Şube Genel Kurulu, şubeye kayıtlı bütün üyelerden oluşur. Şube Genel Kurulları, olağan Genel Kurul toplantısını, Dernek Genel Kurul toplantısından en az 15 gün önce bitirmek zorundadır. Şube Genel Kurulu, Şube Yönetim Kurulu ve Denetçi’yi seçer. Seçim gizli oy açık tasnifle yapılır. Oy sayısına göre asıl ve yedek üyeler belirlenir.
Madde 38: Şube Yönetim Kurulunun Kuruluş, Görev ve Yetkileri
Şube Yönetim Kuruluna, Şube Genel Kurulunca beş asıl, beş yedek üye seçilir. Şube Yönetim Kurulu kendi arasında bir başkan, bir sekreter ve bir sayman seçer. Genel Kurul veya Merkez Yönetim Kurulu tarafından atanan şubeler en geç 6 ay içinde kendi genel kurullarını toplarlar. Şube yönetim kurulları en az ayda bir defa toplanır. Şube Yönetim Kurulu, üyelerinden en az üçü tarafından olağanüstü toplantıya çağrılabilir.
Şube yönetim kurullarının bütün çalışmaları Tüzük, Genel Kurul ve Merkez Yönetim Kurulunun kararlarına uygun olarak yürütülür.
Madde 39: Şubelerin Dernek Genel Kurulunda Temsili
Şubeler Dernek Genel Kurulunda katılan bütün üyelerince temsil edilir.
Madde 40: Dernek Kararlarında Oylama
Bu Tüzükte başka hüküm bulunmadığı hallerde Derneğin bütün organları salt çoğunlukla toplanır, kararlar katılanların salt çoğunluğuyla alınır. Oyların eşitliği halinde başkanın katıldığı taraf çoğunluğu sağlar.
Madde 41: Defter ve Kayıtlar
Derneğin Merkez Yönetim Kurulu ve Şube Yönetim Kurulları aşağıda gösterilen defterleri tutar:
  1. Üye Kayıt Defteri: Dernek üyelerinin kimlikleri, derneğe giriş tarihleri, verecekleri aidat miktarları bu deftere yazılır.
  2. Karar Defteri: Yönetim Kurullarınca tutulacak bu defterlere kararlar tarih ve numara sırasıyla yazılır ve üyelerce imzalanır.
  3. Evrak Defteri: Gelen ve giden evraklar bu deftere tarih ve numara sırasıyla yazılır.
  4. Hesap Defteri: Dernek adına alınan gelirler ve yapılan giderler düzenli olarak bu deftere işlenir.
  5. Demirbaş Defteri: Derneğe ait demirbaşlarla ilgili bilgiler bu deftere usulune uygun olarak işlenir.
Madde 42: Derneğin Gelirleri ve Malları
Derneğin gelirleri, ödentiler, bağışlar ve öteki gelirlerdir. Amacını gerçekleştirebilmek ve yapacağı çalışmaları sürdürebilmek için Dernek taşınır ve taşınmaz mal edinebilir.
Madde 43: Derneğe Borç Yükleyen İşlemler
Derneğe borç yükleyen bütün işlemlerer HerHH ile o yılın işçiler içln saptanan asgari brüt ücretini aşan bütün harcamalarda Dernek Genel Başkanı ve Genel Sekreterle birlikte Genel Saymanın imzalarının bulunması zorunludur. Bu miktarı aşmayan harcamalar, Dernek Genel Başkanı, Genel Sekreter veya Genel Saymanın tek başına imzası ile yapılabilir.
Madde 44: Dernek Tüzüğünü Değiştirme
Dernek Tüzüğü, Merkez Yönetim Kurulunun ya da üyelerin beşte birinin yazılı teklifi ile Genel Kurula katılan üyelerin 2/3 kabul oyu ile değiştirilir.
Madde 45: Derneğin Feshi
Derneğin feshine Dernek Genel Kurulu karar verir. İlk toplantıda, Tüzüğe göre Genel Kurula katılma hakkı olan üyelerin en az üçte ikisinin toplantıya katılması şarttır. Bu suretle çoğunluk elde edilemezse, ikinci kez toplanmak üzere çağrı yapılır. Bu çağrı üzerine toplanacak üyeler sayıları ne olursa olsun fesih konusunu görüşebilir. Fesih hakkında kararlar hazır bulunan üyelerin üçte ikisi çoğunluğu ile alınır.
Madde 46: Fesih Sonunda Malların Tasfiyesi
Derneğin feshine karar veren Genel Kurul, Dernek mallarının tasfiyesi için üç kişilik bir kurul seçer. Bu kurul, Dernek mallarını, alacak ve borçlarını saptar, alacaklarını alır, borçlarını öder. Dernek malları, Genel Kurulda alınacak karara uygun olarak tüzel kişiliğe sahip kamu kuruluşlarına devredilir.
Madde 47: Diğer Konular
Bu tüzükte belirtilmeyen konularda Dernekler Kanununa ve ilgili diğer mevzuata göre hareket edilir.
Madde 48: Onur Üyeliği
Derneğin amacı doğrultusunda çalışmış ve çalışmakta olan kişilerden, Merkez Yönetim Kurulu kararı ile, Onur Üyeleri seçilebilir. Bu üyelerin seçme ve seçilme hakları ile Genel Kurulda oy hakları yoktur.
Madde 49: Derneğin Kurucuları
Derneğin kurucuları şunlardır;
  1. Alpay Suha
  2. Alsan Selçuk
  3. Aşut Özen
  4. Aygün Remzi
  5. Aysan Behçet Sefa
  6. Atasever Saadet
  7. Babaoğlu Ali
  8. Bayraktar Fatma
  9. Boztok Derman
  10. Cilasun Uğur
  11. Çubukcu Akın
  12. Çuhadar Hüsnü
  13. Derman Levent
  14. Dingil Gürbüz
  15. Edalı Naci
  16. Erkoçak Yavuz
  17. Ertekin Cumhur
  18. Eski Neşe
  19. Fidaner Caner
  20. Fişek Nusret
  21. Gürkan Bedriye
  22. Gürkaynak Gönül
  23. Gürsoy Gencay
  24. Gürsoy Umur
  25. Hatipoğlu Tahir
  1. İstanbulluoğlu Doğan
  2. Kesal Ercan
  3. Kırcak Çağlar
  4. Köseoğlu Kemal
  5. Kurulan İldeniz
  6. Lök Veli
  7. Maviş Ahmet
  8. Oğan Cihat
  9. Onaran Leziz
  10. Önder Eşref
  11. Öner Cemal
  12. Özbenli Taner
  13. Özcan Sevim
  14. Özek Metin
  15. Özşuca Nurettin
  16. Sarıtaş Ahmet
  17. Seven Canbek
  18. Soyer Ata
  19. Tangör Ataman
  20. Uysal Hilmi
  21. Ülker Aysel
  22. Yavuz Ferruh
  23. Yılmaz Gürbüz
  24. Yiğitol Fatma


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder